lördag 9 april 2011

Äntligen blommar det!

Dagen började på bästa sätt...



...sittandes på trappan med morgonkaffet i handen, tittandes ut över ägorna. Nja, kanske inte mina ägor men vackert är det i alla fall.



Sen fortsatte lördagen lika bra. Solen strålade och jag likaså när jag petade i rabatterna. Lättade lite på lövtäcket som skyddat växterna under vintern. Denna gången lät jag en del av löven vara kvar, jag brukar vara lite för ivrig att få sommar ibland och det har straffat sig.

Har ni förstått vad mycket härligt vi har framför oss? Rabarberpaj till exempel...



...och vackra vallmoblommor.



Eller varför inte lite gräslök till sillen?



Men vi stannar väl lite i nuet och bara toknjuter av allt som börjat blomma nu?







Det är väl som så att även träningssäsongen börjat? För nu börjar ju också vi som inte rör oss så mycket annars att vakna till lite. Det är jordsäckar som ska flyttas, gropar som ska grävas, rabatter som ska rensas och komposter som ska vändas. Vem har sagt att det ska vara en njutning att sköta sin trädgård? Jo, det har bland annat jag sagt. Och jag står för det, jag njuter av varje stund som jag får vara där, oavsett om det är lite tungt emellanåt. Vore det inte för trädgården skulle nog i alla fall jag vara en riktig soffpotatis året om. Men jag är redo för årets träningssäsong. Är du?

8 kommentarer:

  1. Härligt. Nu börjar det - utelivet!
    Ha en skön söndag också!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hihi.. japp, jag är redo för säsongen, har redan känt av första passet, ryggen med :)
    Visst är det fantastiskt att sitta med kaffekoppen ute? Att äga tiden...just då i alla fall :)
    Tänkt vad vi är lyckligt lottade att kunna ha det så bra!
    Och rabarber på G - vilken lycka :)
    Övernattar ni i stugan nu? Visst hade ni värme där? Skönt att ha ett ställe att åka till, få miljöombyte och vara nära naturen.
    Ha en fortsatt skön helg :) Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Härliga vårbilder!
    Nja jag är väl inte riktigt redo än, men ge mig en dag till eller två så är jag på G:)

    SvaraRadera
  4. Men åh vilka heeelt uuunderbara foton!!!! Kunde nästan känna mig in i känslan att sitta på trappen med en the-kopp!! Vad helt superfint!!

    Träning ja, haha. I morgon kör jag igång med nybörjarlöpning! Beach 2011 knackar på dörren herregud, haha!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam till dig från mig!/aka

    SvaraRadera
  5. Ja, helt plötsligt har man hur mycket som helst att göra i trädgården! : )

    SvaraRadera
  6. Vackra foton på underbara växter. Det är detta man längtat efter hela vintern, men vi i norr får vänta några dagar till då snön ännu ligger kvar några decimeter. Men vi kommer ikapp snart...

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Ja minsann, snart är det dags för träningspassen med spaden och krattan i stället för hantlarna och stövlar i stället för träningsskor :)
    Fin tid vi har med all den kommande blomsterfägringen.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Det där tunga trodde jag att jag gjort klart i höstas, men det behövdes absolut grävas ut i en rabatt. Konstigt att det aldrig tar slut för det är växter som ska flyttas men hängmattan får sig besök då och då. Ha det gott i vårsolen, Karina.

    SvaraRadera