söndag 15 augusti 2010

Doftliljan blommar.

Äntligen blommar mina doftliljor. Väldigt vackra men det är bara en liten detalj, det verkar vara doftliljor utan doft. Har varit ute och sniffat både morgon, middag och kväll, i sol och regn men det doftar absolut inget.







Finns det doftliljor utan doft? Eller har jag fått tag i en påse med någon annan sorts liljor? Dom ser i alla fall ut som dom gjorde på påsen, alltid något.

Åkte ut till stugan i eftermiddags för att vattna lite och jag kan säga att vattningen och den obligatoriska fotograferingen av det som blommar gick väldigt fort. Så mycket mygg som det var i dag har jag sällan upplevt. Det gick knappt att andas utan att få in dom i näsa och mun. Måste ha varit väldigt gynnsamma förhållanden för dom små rackarna den senaste tiden.

Tog i alla fall några snabba bilder på några fina blommor som sprider glädje just nu.









Och så blommar ju även favoriten "Afrikas blå lilja" med två vackra stänglar.







Härligt att det fortfarande blommar och då har vi ju fortfarande den härliga sensommar- och höstblomningen kvar.

Hoppas ni alla härliga bloggläsare får en riktigt fin vecka.

4 kommentarer:

  1. Men visst är det den riktiga Doftliljan och min doftar i varje fall, lite parfymliknande doft.
    Söta höstanemoner, dom väntar jag på just nu :)
    Ha en fin vecka du med! /Bea

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som en Doftlilja... MIna blommar för fullt och doftar för fullt också... Konstigt...

    Håller tummarna att värmen får fortsätta länge nu..... En varm september hade inte varit fel....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Sensommarhälsning från Sennan..kom ihåg att jag gick och "sniffade" förra året på mina liljor och någon gång på kvällen smög det fram en ljuvlig doft..ha det..Maria

    SvaraRadera
  4. Ja, meeeeer värme och mindre fuktigt vill man ha nu, tack!

    Ha en skön helg, strax åker jag på loppis:-) Hillevi

    SvaraRadera