söndag 15 februari 2009

Arboga

I dag blev det en liten tur till Arboga. Första gången som jag var där. En jättefin gammal stadskärna med ån som gick igenom. I dag var det en mycket lugn och slumrande stad, väldigt få människor ute och inga som helst problem att hitta parkering. Kan tänka mig att det är lite mer liv där på sommaren så det kommer definitivt att bli ytterligare besök där när det börjar grönska.


Gillade motiven på vindflöjlarna, vet dock inget om deras betydelse så är det någon som kan berätta det så vill jag gärna veta.

4 kommentarer:

  1. Gomorron på dej-Angående dina flöjlar så kan man ju faktiskt se att den i hnvh är till en Smed-tror du inte att det kan vara någon form av Skrå-skyltar.........

    SvaraRadera
  2. Hejsan, du det ser riktigt fint ut. Jag tror inte att jag varit där. Flölarna är otroligt vackra. Kul att få vara med på lite sightseeing, man tackar.

    Mvh Tyra

    SvaraRadera
  3. Vi var där för inte så länge sen på en konferens med mitt gamla jobb. Det är en idyllisk liten sommarstad och den är ju från medeltiden. Det var visst hjärtat för handel på den tiden där skepp kom lastat med en massa råvaror och annat man kunde handla med.

    SvaraRadera
  4. Har aldrig varit i Arboga! Så himla fint det ser ut att vara! Dit vill jag!

    SvaraRadera