söndag 30 januari 2011

Inte riktigt ännu men snart så...

Förra inlägget handlade om vårtecken inomhus så idag får jag väl rikta in mig på det som händer ute. För nu när snömängden så sakteliga minskar och marken börjar anas intill husväggen så visar sig ju också små små tecken på att vi går mot våren.

Digitalisplantan ser ut att längta tills värmen kommer...



Den lilla Penséen är inte sämre och tänker nog blomma lite före dom andra.



Jättevallmon som tidigare aldrig blommat hos oss funderar på hur den ska göra i år.



Snart kan man i alla fall börja fundera på att ta med sig en filt och sätta sig invid husväggen och njuta av vårsolen.



Men som sagt ännu är det väl några veckor kvar och fram tills det är dags så får man väl fortsätta att njuta av den vackra vintern.



Njuta tänker jag också göra av det som fanns i detta paketet som kom i veckan.



Nämligen det här fina kokboksstället som jag vann i en utlottning hos Hemtrevligt Ute & Inne .





Tack så mycket Gittan.

Nu ska jag ut och njuta av sol och takdropp. Önskar er alla en fin avslutning på helgen.

12 kommentarer:

  1. Tänk om jag också har massa härlig bladrosetter därute, och inte vet om det (pga inomhusträning i gångna veckan).... Oh, nu längtar jag!

    OCh du... nu har jag stirrat på den där vackra hjärt-bilden en bra stund... Är den på riktigt?? Jag förstår inte hur eller med vad man åstadkommit dessa ljuvliga spår.

    Söndagskramar H.

    SvaraRadera
  2. Jag får nöja mig med att titta på vårtecken hos mina bloggvänner. Här är fortfarande snödjupet ca 60 cm och drivorna flera meter höga:(....
    Vilken tur du haft som vunnit det där fina kokboksstället, säkert praktiskt också.
    Må så gott och ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Åhh ni ser backen :) Vi har såå mycket snö-usch nu är jag less.. Ser inget gräs eller blomma som ni. Härlig bild med hjärtana i snön. / kra Åsa(´s trädgård)

    SvaraRadera
  4. Hej Peter
    riktigt fräck bild på hjulspåren :)
    Ha en fin kväll
    Håkan

    SvaraRadera
  5. Här var det minsann vårkänslor! Vill också ha vackra bladrosetter att spana på... Här är bara snö, snö och en massa is...
    Hoppas helgen har varit fin!
    Kram,
    Anna-Karin
    PS. Grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera
  6. Så mycket hopp du bjuder på idag, Peter! Underbart!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  7. Jag tycker om och se allt som tyder på vår och varmare tider ute. Tack för dina bilder.

    Ha det gott,
    Kerstin

    SvaraRadera
  8. Sist jag var ute - det var ett antal dagar sen, innan kräksjukan slog till - så hade vi fullt med snö överallt. Men...nu har det varit plusgrader flera dagar samt t.o.m. regnat, så i morgon kanske man kan ge sig ut och titta runt lite.
    Det jag väntar på i första hand är dock en kinesisk trollhassel som har MASSOR av blomknopp. Hoppas jag får så dem orangeröda blommorna utslagnas mot den vita snön!

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Här ser det ut som hos dig och stolen står redo för första fikat. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  10. Hoppade högt när jag fick se mönstret i snön - hjärtan...

    kolla in här!? har tagit denna bild själv i Tumba...var tog du din?

    SvaraRadera
  11. Åhh så fina våriga bilder!! Jag fick sådan lust att ta ut stolen mot solväggen när jag såg din bild *längtar*. Och stooort grattis till den fina vinsten!!

    Önskar dig en riktigt skööön lördag!!

    kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera