lördag 26 februari 2011

Plötsligt händer det

Det har inte hänt många gånger här hemma men nu har det hänt två gånger på ungefär lika många månader. Runt jul började den rosa orkidéen blomma, den kämpar fortfarande med några vackra blommor kvar, och nu är det dags för den vita (gröna?). När den blommade första gången så var den ordentligt vit med kraftigt lila mitt men nu är den mer åt det gröngula hållet.







Äh, för mig spelar det ingen roll om färgen är lite förändrad, jag är bara så glad över att dom äntligen blommar om. För ärligt talat, det finns väl inte mycket som är tråkigare än oblommande orkidéer?



Kände ni att det var vår i luften i dag förresten?

7 kommentarer:

  1. Härlig jag som inte äger en endaste orkide men beundrar dem,,var hos min ma i veckan hon hade med några som blommade om vilka skönheter.
    Visst var det vår i luften idag,,plus en halv grad och fåglarna sjöng,,den kommer snart !
    Ha en go söndag kram Monica

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Härligt att få den att blomma om och då spelar ju inte färgen någon roll. Japp, det sågades hallonstöd för nu börjar inspirationen åter komma. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  3. Hej du,
    Visst är det härligt att få sina orkider att blomma!!! Önskar dig en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  4. Absolut är det vår i luften och fåglarna sjunger vinter adjö.
    Jag gillar den gula färgen särskilt nu på våren.
    annika

    SvaraRadera
  5. Så jättefina blommor du visar, och jättefina foton!! Du har något att hämta hos mig, men bara om du vill förstås :)

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Vackert, vackert! Ja, men visst är det lite kul när de blommar om!? :) Och visst känns det som vår. Fast kanske inte just nu.. Här ramlar det ned någon form av isblanding från himmelen... :(
    Toppenkul att ses på lördag!!
    Ha en finfin vecka!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. WOW!!! vilken färg!! Jag har lyckats få mina att blomma om tre gånger men efter det dog den.

    SvaraRadera