måndag 14 mars 2011

Vårhelg

Denna helgen blev extra lång för min del eftersom jag förutom helgen även var ledig fredag och måndag. Så skönt att få några extra lediga dagar nu när det börjar våras. I lördags var vi på mässan Rum & Trädgård i Kista. Mycket fint fanns det förstås att titta på och inspireras av men jag blev faktiskt lite besviken. Det var i mitt tycke alldeles för mycket utomhusbad och maskiner och alldeles för lite blommor och växter. Inredning är ju inte heller mitt största intresse men om man gillar det så fanns det förstås jättemycket att välja på. Vi njöt i alla fall av trevliga föredrag, till exempel örtterapeuten Lisen Sundgren som sprudlande gav oss tips på vad man kan använda olika örter till.



Rune Kalf-Hansen höll ett mycket inspirerande föredrag om att välja ekologiska varor.



Rune stod tillsammans med Hannu Sarenström i Köksträdgården för en av höjdpunkterna på mässan enligt mig. Det var en fröjd att höra dom småprata och kivas under tiden som dom lagade mat i mässhallen. Vi hade även glädjen att få smaka på det som tillagades, en supergod buljong med grönsaker och till det underbart gott lammkött och en härlig sallad med en fantastisk dressing till.







Självklart fanns det ju en hel del vackra montrar (men tyvärr har jag ju som vanligt väldigt dålig koll på vems det är men det finns ju som tur är andra bloggare som har skrivit om det) med mycket blommor och andra fina saker.


















Hillevi med bloggen "Tankar från trädgårdsmässan" (där jag för övrigt vann biljetterna till mässan) hade ju både fixat så att mässan ordnat ett bloggcafé och bjudit in till bloggträff i det samma. Så här kul tycker vi att det är att träffa andra trädgårdsbloggare.



Tack Hillevi för att du fixade detta.

Resterande helg tillbringades på landet och jag kallar ju inlägget för vårhelg så jag måste ju avsluta med att visa hur det ser ut på grannarnas tomt.



Detta är väl vår på riktigt?

5 kommentarer:

  1. Tycker som du att Hannu & Rune var stora underhållare, kul att få en bild på lite bloggare också. Några kände jag minsann igen:) Fina bilder Peter

    SvaraRadera
  2. Hej, hej Peter!!!

    Vad kul det var att ses igen! Vilken riktig vårhelg det blev för dig hör jag. Var också för första gången på Kista-mässan. Den var ju ganska liten, men ändå ok tycker jag. Maskinerna blundade jag för ;-)))))) Roligt att få se dina bilder därifrån.

    Ha det bra!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej Peter! Kul att få se dina bilder från mässan och riktigt trevligt att träffa dig och de andra i bloggcaféet! Jag smakade också på Runes och Hannus mat, de var otroligt underhållande och maten var supergod!
    Ha det gott!
    Margot

    SvaraRadera
  4. Hej Peter
    Kul att träffas på riktigt och få möjligheten att lära känna nya trädgårdsmänniskor/bloggare. Och så hoppas jag på något slags samarbete med salvorna :-)

    Ha en go helg!

    SvaraRadera
  5. Hej Peter
    Nu hitta jag din blogg =)
    (längst till vänster på ditt kort)
    // Mari

    SvaraRadera